TRENING PERSONALNY VS ZAJĘCIA FITNESS

Listopad 30, 2017

W związku z dużą popularnością treningów personalnych w ostatnich miesiącach oraz licznymi zapytaniami chciałabym bardzo ogólnie, w celu porównania, omówić korzyści płynące z zajęć fitness i indywidualnych zajęć z trenerem.

Zalety treningu personalnego to indywidualna opieka trenera i plan treningowy ułożony pod kątem potrzeb i celów. Ćwiczenia dostosowane są wówczas do poziomu zaawansowania osoby trenującej i mamy pewność co do prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń zatem i mniejsze ryzyko kontuzji. Powinniśmy oczekiwać również motywacji ze strony trenera personalnego oraz maksymalizacji wyników.

Powyższych elementów na zajęciach w sali fitness do końca nie możemy oczekiwać. Instruktor dobiera ćwiczenia do typu zajęć, których intensywność i poziom zaawansowania jest jasno określony w grafiku. Klient miej więcej domyśla się czego może się spodziewać, a osoba prowadząca trening dobiera ćwiczenia pod kątem całej grupy. Natomiast trening personalny dotyczy i skupia się na jednej osobie. Dobór ćwiczeń dostosowany jest do potrzeb, możliwości i celów danego podopiecznego. Istotna jest tu kwestia ceny. Trening personalny pomimo unikalnych korzyści z niego płynących jest nieosiągalny dla wszystkich ze względu na koszt.

Na sali fitness przykładając się i świadomie ćwicząc, będąc tu i teraz również możecie liczyć na świetne efekty. Zajęcia grupowe sprawdzają się dla osób nieśmiałych, które krępuje skupienie się tylko na nich. Kluby oferują ogromny wybór rożnego rodzaju zajęć grupowych. Od mniej intensywnych po naprawdę wymagające, intensywne z użyciem np. sztangi. Z mojego doświadczenia wynika, iż kombinacja treningu z obciążeniem i treningu kardio daje najlepsze efekty.

Najważniejszą sprawą jednak jest aby wybrać takie zajęcia, które sprawiają nam przyjemność. Najlepiej uczęszczać na takie, które na danym etapie wytrenowania będą dla nas połączeniem przyjemności i oczekiwanych efektów. Wiadome jest, że w początkowej fazie musimy niejako do treningu się zmusić, pomocne jest wówczas myślenie o energii jaką otrzymamy po wysiłku (endorfiny po). Pytanie jaka forma aktywności będzie dla osoby rozpoczynającej swoją przygodę z aktywnością fizyczna bardziej krępująca. Dla osób początkujących sugeruję zacząć od zajęć grupowych po to, aby oswoić się z otoczeniem i podjętym wysiłkiem. Z czasem wzrośnie nasza świadomość, cele się skrystalizują a nieśmiałość zniknie.

Natomiast jeśli chodzi o motywację, uważam, że połączenie celu z pozytywnym nastawieniem jest najważniejsze. Główne pytanie jakie powinniśmy sobie zadawać w razie wątpliwości to „po co”. Sądzę że nastawienie się na cel i jego wizualizacja nie jest najlepszym pomysłem. Wspaniale jest być w drodze. Zabrzmi znajomo… słowo klucz to konsekwencja i to właśnie ona jest umiejętnością bycia w tej drodze. W kierunku do naszego celu i każdego planu.

I teraz najistotniejsza sprawa… żaden trening nie przyniesie efektów jeśli nie będziemy się odpowiednio odżywiać. Połączenie aktywności fizycznej i diety dopiero przyniesie spektakularne efekty. Nie liczcie na to, że sam trening wystarczy.

M.

Dodaj komentarz