CZY TRENING Z OBCIĄŻENIAMI DLA KOBIET TO DOBRY POMYSŁ?

Grudzień 18, 2017

Doskonały. Mam tutaj na myśli wolne ciężary na przykład sztangę, hantle czy ketelbell. Dlaczego?

Dlatego, że taki rodzaj treningu jest po prostu najefektywniejszy. Nie ma lepszego sposobu na pozbycie się tkanki tłuszczowej a przy okazji na pięknie wyrzeźbione i sprawne ciało. I tutaj pytanie, które słyszę najczęściej: „czy od tego urosnę?”, „czy będę wyglądała jak facet?”. Nie, nie i jeszcze raz nie. Nabieranie masy mięśniowej u kobiet jest niezwykle trudne. Poparte musi być odpowiednią dietą, suplementacją i naprawdę ciężkim treningiem. Dotyczy to kobiet trenujących wyczynowo czy biorących udział w zawodach sylwetkowych. Dla kobiet trenujących rekreacyjnie gdzie priorytetem jest zdrowie, sprawność, siła i enegia trening z wolnym ciężarem jest najlepszą opcją. To również najszybsza droga do zbudowania pięknej sylwetki i pozbycia się tkanki tłuszczowej. Trening siłowy z wolnymi ciężarami wzmacnia organizm i modeluje sylwetkę.

Nie polecam jednak samodzielnego ćwiczenia na maszynach w siłowni. Mówię tu o treningu z wolnymi ciężarami z trenerem lub zajęciach grupowych typu „pump” gdzie instruktor nauczy Cię i sprawdzi czy technika wykonywania ćwiczeń jest prawidłowa. Nie obawiaj się pytać i obserwuj aby Twoja technika była jak najlepsza. Intensywne i efektywne ćwiczenia wielostawowe proponuję na moich zajęciach na sali fitness dla kobiet, które chcą poprawić budowę swoich pośladków. Dzięki wolnym ciężarom oprócz pracy nad dedykowanymi mięśniami pośladkowymi angażujemy na przykład mięśnie grzbietu, które odgrywają ważną rolę w naszym życiu codziennym. Stabilizują naszą sylwetkę w pionie, ochraniają kręgosłup i biorą udział we wszystkich codziennych czynnościach. Przy prawidłowo wykonywanych ćwiczeniach wielostawowych angażujemy także mięśnie brzucha, wykorzystując ich izometryczne napięcie, które je doskonale wzmacnia. W praktyce oznacza to, że jednym ćwiczeniem możemy stymulować wiele grup mięśniowych.

Można łączyć różne formy treningu: na przykład z obciążeniem i cardio, jednak stawiałabym na to, aby to były osobne jednostki treningowe. Należy jednak pamiętać aby nie przesadzić z ilością bo każdy trening to obciążenie i stres dla naszego organizmu. Optymalna ilość treningów to 3 – 4 x w tygodniu natomiast ważne jest, aby były one dobre jakościowo. Nie stawiajcie na ilość, nie oglądajcie się na osoby, które trenują codziennie po to, aby za 2-3 miesiące się tym znudzić. Aktywny tryb życia to przepustka do zdrowia a to co robimy ze swoim ciałem teraz będzie procentować za kilka lat. Stawiajcie na jakość, mniej treningów ale prawidłowo wykonanych i z naszym pełnym zaangażowaniem. Skupcie się na prawidłowym czuciu mięśniowym, na tym co mówi trener, na tym co pokazuje instruktor. Jeśli połączycie skuteczny trening z prawidłowymi zasadami odżywiania wówczas na efekty nie trzeba będzie długo czekać.

Dodaj komentarz